Hermanus en Franschhoek

11 augustus 2019 - Franschhoek, Zuid-Afrika

Vandaag even twee blogjes in een.

Eergisteren werden we wakker in Oudtshoorn. We hadden een rit van 4 uur voor de boeg. Dus vroeg op, snel eten en op pad.

De 4 uurtjes vlogen voorbij. Dit land is van zo’n ongekende schoonheid, dat achter elke berg weer iets nieuws moois komt. We kwamen aan in Hermanus (de plek om walvissen te spotten). Het was onwijs druk, want het was een nationale vrije dag. Uiteraard vonden wij weer een geluksplekkie met parkeren. Even langs de kuststrook gelopen. Ik dacht wel iets te kunnen zien in de verte aan walvis of dolfijn, maar dat was niet voor Roy weggelegd... die zag naar eigen zeggen alleen maar oceaan😂.

We hebben even een tussenstop gemaakt bij “The wine glass”, DE wijnbar van Hermanus. Zo en hoe! Hele wanden vol met wijn. Het was zalig, heerlijk wijntje gedronken en tapas gegeten.

Ingecheckt bij het hotel. Dit stelde weinig voor, maar na al het luxe geweld van de afgelopen weken, kan er ook weleens een domper tussen zitten. We werden gehaald met de taxi voor een heerlijk diner bij The Pear Tree.

Nu begint nog een favoriet onderdeel van de reis. 4 dagen lang wijnhuizen bezoeken, wijnproeven en lekker eten.

Ook vandaag moesten we vroeg op. We moesten de Wijntram om 11.00 halen in Franschhoek. Dus we reden om 08.00 weg. Het liep allemaal voorspoedig, totdat we bij de laatste bergpas kwamen. Deze weg was afgesloten, doordat een hevige storm een paar weken geleden de weg had beschadigd. We moesten dus 1.5 uur omrijden, in de hoop dat we op tijd zouden zijn. Gelukkig sloot alles precies op elkaar aan en konden we mee met de tram.

Wat een beleving!! En we hadden ook weer zoveel geluk met het weer. We wilden deze trip eigenlijk zondag boeken, maar dat was vol. Dus het werd vandaag. Vandaag was de zon heel de dag aanwezig....morgen schijnt het heel de dag te regenen.

We gingen dus van wijnhuis naar wijnhuis. We begonnen bij Bosch en Dal, we lunchten bij Vrede & Lust, daarna Noble Hill en als toets Babylonstoren.

De een nog mooier dan de ander. Het ene wijntje nog lekkerder dan de vorige. Tussendoor hebben we lekker geluncht bij een wijnhuis en tijdens de wijnproeverijen hadden we ook verschillende hapjes. Een fantastische dag! We zitten hier in een soort loft. Ook weer erg schattig.

Morgen gaan we hier zelf een beetje kijken. We hebben in ieder geval een reservering gemaakt voor de lunch en het diner, bij twee van de beste en luxe wijnhuizen. Dus dat wordt smikkelen!

1. Yvonne:
    11 augustus 2019
    Goeiemore suid-afrika.
    Gezellig om op zondagochtend met een kopje koffie de verhalen weer te lezen en de foto's weer te bekijken. Maar wat leu eu euk die wijn tram en die flessen aan de wand. Die Pear three ziet er ook fantastisch uit zeg. Geniet 'n heerlike Sondag saam.