Kaapstad 2

18 augustus 2019 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Toen we aankwamen in St. lucia, kwamen we natuurlijk die familie uit Dubbeldam tegen. Zij vertelden ons toen, dat de kabelbaan naar de Tafelberg gesloten, was tm 18 augustus voor onderhoud. Ik heb toen de website gecheckt en dit klopte inderdaad. Maarrrrr we zaten een week geleden bij Tokara te lunchen en hoorden opeens twee gidsen praten, dat de Tafelberg open zou gaan. Dus wij weer de site gecheckt en de Tafelberg ging dus een week eerder open.

Nou gister was de dag! Wij vroeg op en de Uber naar de Tafelberg. We hadden al horrorverhalen gehoord, dat je minstens 2 tot 3 uur staat te wachten.

We kwamen aan en de drukte viel ons alles mee. We hadden de eerste gondel naar boven. Terrrrrrring dat ding gaat best snel en wat was het hoog. Aangekomen op de berg, natuurlijk prachtige uitzichten. Dus een rondje gelopen en foto’s gemaakt. We namen de gondel terug en beneden aangekomen, stond er wel een gigantische rij. Dat vroege opstaan, was niet voor niks geweest.

In de voorbereiding naar de reis, had ik een filmpje gezien over, The Silo Hotel. Een luxueus hotel in Kaapstad. Ik had mezelf toch niet helemaal kunnen bedwingen en een klein onderzoekje gedaan naar de prijzen. Helaas bleek €1000 per nacht (inclusief ontbijt, dat wel 😂) ook voor mij net iets te gortig. Wel zag ik de prijzen van het restaurant en die lagen net iets onder de Nederlandse prijzen, maar zou sterwaardig moeten zijn.

Ik had voor de lunch een reservering gemaakt. OMG wat was dit fantastisch! De sfeer was perfect, het restaurant prachtig en het eten waanzinnig goed. Na de lunch adviseerde de over ons, om nog een afzakkertje te nemen in de rooftop bar. Dit lieten we ons geen twee keer zeggen. Heerlijk in het zonnetje genoten van onze cocktails.

In de avond zijn we lekker thuis gebleven. Je hebt hier ook een soort “thuisbezorgd”, dat heet Uber eats. Dus we hebben lekker een pizzaatje laten bezorgen.

Vandaag was de dag om uit te checken in ons loft. Echt wat een geweldige plek om vanuit hier Kaapstad te ontdekken. We vertrokken naar The Glen Boutique hotel. zag er goed uit en had een goed cijfer op booking. We wisten niet wat we zagen!!! Wat een prachtig hotel, mooi zwembad met heerlijke bedden en fantastische kamers. Dit is ons laatste cadeautje!

Vandaag stond de Old Biscuit Mill op ons lijstje. Hier is elke zaterdag een foodmarket en heb je ook kleine winkeltjes met allemaal meuk haha.

Het was een drukte van jewelste.... maar die tent met eten. Laat me daar wonen!!!!

Dat was toch zo geweldig. Het waren allemaal verschillende eettentjes, van poffertjes uit Nederland tot eten uit Korea en van Zweedse balletjes tot Eritreaans eten. Maar ook super veel vegan en healthy food. Het was onvoorstelbaar en het rook allemaal heerlijk. Tussen de gangpaden stonden lange tafels, waar je kon aanschuiven. Ze hadden ook een Havana Club Rum bar, dus we begonnen maar met een mojito 😂.

Daarna hebben we rondgekeken, wat we het lekkerst vonden. Roy had een broodje met steak van de Cowboy nog wat.

En ik had een soort Griekse wrap met kip.

Er stonden geweldig grote pannen met Paella, maar Roy zat vol. Dus dan maar een sangriaatje voor de dorst.

Na ons bezoek daar, hebben we heerlijk gerelaxt aan het zwembad. Het was 25 graden, dus lekker met onze toeten in de zon.

Vanavond hebben we gegeten bij een te leuk restaurant, Kloofstreet house. Dit is een oud Engels landhuis, dat is omgetoverd tot restaurant. Ik kan niet in woorden omschrijven hoe gezellig en leuk het daar was.

Morgen ons laatste dagje! We gaan om 14.00 richting Hotel Mount Nelson. Dit was het lievelingshotel van Nelson Mandela. Hier krijgen we een massage en hebben we om 15.30 de befaamde afternoon tea, van dat hotel.

Daarna vertrekken we richting het vliegveld.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Yvonne:
    18 augustus 2019
    Ongetwyfeld 'n magtige reis.
    Maar gelukkig is jy weer veilig by die huis.
    Geniet 'n heerlike wyn in u eie huis.
    Slaap goed vir later en hoor en sien nog 'n Suid-Afrikaanse opsomming.
    Lief vir Ma xxx