Knysna

8 augustus 2019 - Knysna, Zuid-Afrika

(Blog 6-8)

Het afscheid nemen voelde vandaag wel weer even pijnlijk. Camp Figtree staat op ons lijstje om terug naartoe te gaan. Wat een super fijne plek. Lieve mensen, fantastisch eten en de accommodatie is adembenemend. Vandaag hadden we een relatief lange rit voor de boeg, bijna 4 uur. De wegen zijn alleen nu wel beter begaanbaar, dus dat scheelt in tijd.

Knysna is onze volgende bestemming. Knysna staat bekend om haar oesters, waterfront en Thesen Island is hetzelfde als The Hamptons voor de Newyorkers. Het is een prachtige vakantieplek. Het voelt nog steeds onwijs tegenstrijdig. Voor we de stad in rijden, worden we weer geconfronteerd met townships naast de snelweg. Het is werkelijk mensonterend. We rijden het stadje in en alles lijkt nogal chaotisch, totdat we de lagune zien. Er liggen bootjes te dobberen, het zonnetje schijnt op het water en aan de linkerkant zie je allemaal lieflijke vakantiehuisjes.

Wij hebben ook een te schattig studiootje. We hebben net lekker even gegeten bij Caffé Mario. Een klein Italiaans restaurantje aan de haven, beter kan niet.

Daarna hebben we lekker even liggen chillen en de eerste helft van Ajax gekeken.

We hadden allebei niet zo’n honger, dus even een klein hapje bij de plaatselijke tapasbar gedaan. Nu liggen we gestrekt, morgen lekker rustig aan en zien we wel wat de dag ons gaat brengen.

Aangezien de blog van gister niet spectaculair was, typ ik die van vandaag er direct achteraan.

We hebben nu een airbnb dus we kunnen opstaan, wanneer we willen. Lekker rustig aan gedaan vanochtend. We kwamen bij een ontzettend leuk koffietentje terecht “Île de pain”, maar het was niet alleen leuk maar ook nog eens verschrikkelijk lekker. We hebben, zoals tot nu toe elke dag, heerlijk gegeten. Daarna hebben we even rondgebeld of we een boottocht konden doen. Deze was nog beschikbaar om 12.00. Nog ff snel een rondje gelopen langs het waterfront en toen de boot op. De mevrouw van de balie had ons al gewaarschuwd “In Knysna zitten er 4 seizoenen in een dag en soms in een uur”. Toen we weggingen was het water net een spiegel. We zagen een dolfijn en 2 zeehonden. De schipper vertelde ons van alles over de natuur en de eilandjes eromheen. Aangekomen bij Knysna Heads, de waterweg naar open zee. Stak opeens de wind op. We kregen hogere golven en de temperatuur daalde. Gelukkig was dat ook het moment om de terugvaart in te zetten 😉.

Bij terugkomt hebben we eerst even lekker een bakkie koffie gedaan en toen zijn we zelf gaan rijden. We zijn naar de Knysna Heads gereden. Op

een rots, was een leuk cafe. Hier hebben we lekker geluncht.... ik zal jullie de omschrijvingen van het eten besparen, maar ik zou het liefst alleen daar over schrijven 😂. Italianen kunnen koken als de beste, maar die Zuid-Afrikanen hoef je niet uit te vlakken. Hemel, wat is het allemaal lekker en goed hier.

Na de lunch zijn we naar een uitkijkpunt gereden en vanuit daar naar een strandje aan de andere kant van de berg. Echt een prachtig strand, dus even een klein stukje gelopen. Opeens begonnen er wolken binnen te trekken, toen wij naar de auto liepen. Binnen een halfuur zag het helemaal zwart en begon het te stormen en te regenen. Echt bizar hahaha. Die mevrouw had zeker gelijk!

Lekker even een documentaire gekeken en daarna zijn we gaan eten bij een tentje aan de haven.

Morgen vroeg op, want we vertrekken naar Oudtshoorn en daar gaan we een kinderopvang bezoeken.