Laatste vakantieblogje

24 juli 2022 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Ik neem jullie even mee naar een paar dagen terug.

Na het geweldige Jordan Wines, was het tijd om weer te “hergroeperen” met de Hespjes.

We hadden een rit van 1.5 uur voor de boeg. Onderweg zouden we stoppen bij Creation Wines. Alleen ik wilde dat Roy de kortste route zou rijden. Dit was sowieso al een uitdagende route, want we moesten een bergpas over. Super mooi hoor, maar niet goed voor m’n zenuwen. Eindelijk de berg over, komen via Google maps op een gravelpad terecht. Ik dacht kan niet goed zijn, maar het was echt waar. Allemaal bavianen op de weg. Totaal in m’n element dus…NOT. Maar goed terug naar Creation. Dit is een wijnhuis in de Hemel en Aarde vallei. Nou Hemel op Aarde was het hoor. We hadden een 4-gangen lunch met bijpassende wijnproeverij. Een heerlijk plekje.

Na de lunch was het tijd om naar, jawel, Herman z’n Anus te rijden.

Een kleine 20 minuten verder en we kwamen  aan bij een prachtig appartement met een bizar uitzicht over de baai. We hadden drie slaapkamers en drie badkamers. Dus iedereen lekker z’n eigen gedoetje.

Nou een warm welkom om elkaar weer te zien! We waren nog geen 5 minuten binnen en er kwamen al dolfijnen voorbij en in de verte zagen we een walvis springen.

Ook een warm welkom dus van de dieren in de zee.

We hebben lekker rustig aan gedaan en ‘s avonds lekker gegeten bij de Pear tree.

De volgende ochtend ging de wekker vroeg. Cassie en Roy werden opgehaald om te kooi duiken met haaien. Vraag me niet waarom, in mijn beleving heb je dan toch een kleine doodswens 😂

Cath en ik zijn de ochtend begonnen met een kopje thee voor het raam, spottend voor walvissen. Helaas helemaal niks. Het was een bewolkte dag, dus we konden niet veel doen. Lekker een spelletje gedaan en een beetje gehangen.

Begin van de middag kwamen de mannen terug. Die hadden een bijzonder gave ervaring gehad.

We hebben geluncht bij just sure. Een leuk tentje, met heerlijke broodjes. Daarna nog even een loopje door het plaatsje. Drinkie in het appartement en uiteraard in de avond weer heerlijk gegeten.

Helaas geen enkele walvis kunnen spotten. Dus we hoopten op een spectaculair “showtje” in de ochtend. Die hebben we gekregen hoor. Voor ons appartement was duidelijk een walvis aan het chillen. We zagen hem constant een beetje omhoog komen en z’n luchtgat legen.

Maar het meest spectaculaire was toch wel, toen we de tafel aan het afruimen waren en Cath opeens een gil gaf. Iets verderop zagen we een walvis springen en niet 1x, maar gewoon 4x. Wat een machtig gezicht!

Met een goed gevoel konden we inpakken. We reden met z’n allen naar Kaapstad. Wij hebben de auto vanmiddag al afgezet. Zodat we vanavond met een taxi naar het vliegveld konden. De weg naar Kaapstad zet je wel weer even met beide benen op de grond. De sloppenwijken langs de weg zijn immens. Het is moeilijk te bevatten, dat mensen in deze krotten kunnen leven.

Nadat de auto was gedropt namen we de Uber naar het appartement van Cas en Cath. Een prachtig plekkie. Samen met Cath en de boys aan het zwembad gehangen. De mannen in de sportsbar formule 1 gekeken. Niet dat Roy snapt, waar hij naar kijkt 😂

Na de formule 1 tijd voor een rondje, rond het haven gebied. Super leuk, allemaal winkeltjes, restaurants en live muziek.

Tijd voor een cocktailtje dachten wij.

Na het cocktailtje, nog een laatste etentje met elkaar.

Nu zitten we op de luchthaven en is het tijd om naar ons geliefde Dubbeldam en ons nog meer geliefde dijkkie te gaan.