Port Elizabeth

4 augustus 2019 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Zooooo vanochtend viel het een beetje zwaar. We moesten om 4.15 eruit. Om 5.15 zaten we in de taxi richting het vliegveld. We vonden het geen goed plan, om zelf met de auto in het donker naar het vliegveld te rijden. Dit bleek ook de juiste keuze, want er was geen straatverlichting en overal liepen alweer mensen langs de straat en op de weg.

Inchecken ging allemaal vlotjes. In het vliegtuig was het wel weer lachen. De mensen uit Nederland, die wij hadden ontmoet in Pondoro, zaten nu exact naast ons in het vliegtuig. Het uurtje was dus zo om.

Aangekomen op Port Elizabeth, de auto gehaald. Helaas niet zo’n grote mooie meer, maar wel een comfortabele. We konden nog niet inchecken, maar er stond een uiterst lieve dame achter de balie. Zij legde ons uit, wat we allemaal konden doen. Een van de dingen was een sunset cruise, deze boekte ze direct voor ons. Wij zijn lekker koffie gaan drinken, bij een te schattig tentje, Vovo Telo. Een soort coffeelicious van Zuid-Afrika. Waanzinnig lekkere broodjes en de taartjes zagen er ook goed uit (die gaan we morgen proberen). Lekker een ECHT bakkie cappuccino gedaan en daarna zijn we doorgegaan naar The Boardwalk. Dit hotel lijkt enorm op het Disney Hotel 😂. Om het hotel heen lagen allemaal winkeltjes. Dus even een klein rondje gedaan en toen op het terras van het hotel een cocktail gedaan. Althans dat dachten we, er was geen alchohol te bekennen in onze cocktails 😂. Ingecheckt en daarna hoppa naar de boot. Daar wachtte Robbie op ons. Een echte zeerot, die je alles kon vertellen over de natuur rondom de oceaan. We hebben lekker twee uurtjes gevaren.

Snel omgekleed en hop door naar het eten. Het was tenslotte alweer 7 uur geleden hahaha.

Dit restaurant was eigenlijk net iets te groot en te Amerikaans, maar het eten was weer top. We liggen nu op bed, zijn kapot. Morgenochtend rustig aan en dan op weg naar Addo Elephant park voor ons tweede safari deel.

Ohhhh voor ik het vergeet, wil nog even een verhaal delen van gister. We kwamen dus na onze rit uit de bergen, bij zo’n koffietentje. Het hoorde bij een groot winkelcentrum, dus je kon je auto parkeren op het parkeerdek. Een beetje zoals bij Sterrenburg. In de hitte staan er dan ook mannen en vrouwen, die je begeleiden naar je plek of juist helpen met je plek uitgaan. Van de meeste mensen krijgen ze wel een klein fooitje. Wij hadden alleen 20 rand (€ 1,25) in onze zak. Dus Roy draaide het raampje open en gaf de man dit. Zijn ogen werden groot, zijn glimlach werd nog breder en hij zei: “Thanks Bro you made my day!”. We waren er allebei een beetje stil van, hoe bezopen het voelt om iemand blij te maken met 1,25. En toch dacht ik later “Thanks Bro you made my day”.... omdat eigenlijk alles in de kleine dingen zit en voor mij was dat gister , zijn glimlach!