Khao Sok

31 juli 2023 - Tambon Hua Toei, Thailand

Waar waren we gebleven oh jaaa… het boksen. Nou was dus een lekker rondje. Na het boksen had iedereen wel een plonsie verdiend en een drankje aan de poolbar. Dus lekker gezwommen, balletjes overgegooid, nieuwe spelletjes verzonnen en Roy heeft liggen bakken.

We hadden gevraagd om een late lunch, want het ontbijt was elke keer zoveel. We wilden graag nog een keer eten in de villa. Dat beviel hartstikke goed. We zouden een Thaise maaltijd vragen en voor mij en Laurens iets anders. Roy ging mee helpen met koken. Om 16.00 stonden er prachtige gerechten op tafel. Pad Thai, gele curry, groene curry, hamburgers en biefstuk.

Een waar eetfestijn!

Na het eten was het tijd om naar de night market te gaan. De jongens wilden graag nog wat souveniertjes kopen. Souveniertjes te over. Dus kopen maar!!!  Ongelooflijk hoeveel meuk er verkocht wordt. Gelukkig konden Cath en ik na het eerste rondje afhaken. Het was nu onze beurt voor een avondje uit. Wij vertrokken naar The Woobar. Een super luxe tent bovenop een berg. Ons oog viel gelijk op het bord FIRE SHOW. Tsja, die kennen we, dachten we….

Allebei een lekkere cocktail uitgezocht en toen was het wachten op de fire show.

Nou heel eerlijk dit was er eentje hoor. Truc, truc na truc na truc en zelfs boven ons hoofd 😂. Hoef gelijk niet meer naar Rosa om m’n wenkbrauwen te laten epileren.

En als afsluiter vuurwerk.

We besloten niet al te laat terug te gaan, want de wekker stond om 04.45. We zouden de volgende al om 05.45 opgehaald worden.

Zaterdag vertrokken we namelijk naar Khao Sok, een gigantisch nationaal park in het midden van Thailand. Een park waar tijgers (die al heel lang niet meer zijn gesignaleerd), luipaarden, olifanten enz leven. Om 05.45 stapten we in de bus, om 06.30 zaten we op de boot. Dit was gelukkig een grote ferry en je merkte niks van het varen. Daardoor kon iedereen rustig een tukkie doen. Om 08.00 van de boot af en 2.5 uur in de bus.

Dit is echt tropisch regenwoud waar we zitten. We melden ons bij elephant hills, waar we midden in de jungle slapen in tenten. Althans huisjes van canvas hahaha

Na de lunch werden we naar de olifantenopvang gebracht. Een fijne plek voor olifanten die uit de houtindustrie komen. De dames zijn allemaal bejaard, de oudste was 78. Geen trucjes voor toeristen, niet rijden, niet zwemmen en wassen. Alleen maar kijken, aaien en fruit voeren.

Na de olifantjes was het tijd om te kajakken op de rivier. Gelukkig werden we gekajakt 🤣 en hadden we zelf alle tijd om naar de slingerende apen te kijken en het niet te geloven mooie landschap.

De volgende ochtend gingen we met een Longtail boot (traditioneel Thais bootje) het meer op in het nationaal park. Het was adembenemend mooi. De wolken werden alleen iets zwarter, maar poncho’s in de tas. Ons pakken ze niet, dus giga bui op onze tetter, maar wij waren nagenoeg droog. En toen de zon doorbrak, kwamen we aan bij onze drijvende tenten midden op het meer. Het is ongekend mooi.

In de middag was het tijd voor een wandeltocht van 2.5 uur door de jungle. Door de hevige regen, waren we al gewaarschuwd voor gladheid. Dit was voor mij het teken om thuis te blijven. Ik zag het alweer gebeuren, dat ik een of andere slang zou zien, zou schrikken en m’n enkel zou verzwikken. Is zo moeilijk voor een helikopter om te landen. Dus tessie bleef thuis. De 5 anderen bikkels gingen wel. Die hebben vleermuizen gezien, gigantische spinnen een slang en nog meer dingen die ik niet hoef te zien. Het is hier ook zo dicht begroeid, dat je je niet kan voorstellen dat die 4 kinderen in Colombia dat 40 dagen hebben uitgehouden.

Allemaal vroeg naar bed, want iedereen was versleten. Vanochtend werden we om 05.30 gewekt door de gibbons en apen in het woud. Ongekend hoe ver dat geluid reikt en hoe hard het is. Een echt mowgli gevoel hoor hhahahaha.

Na het ontbijt gingen we met z’n allen kanoën opzoek naar apen. Zo luid als ze in de ochtend waren, zo stil waren ze nu. Letterlijk geen aap gezien.

We gaan zo uitchecken en richting vliegveld.

We vliegen naar Bangkok, daar slapen we nog een nachie en dan vliegen we morgen 12.00 terug naar Nederland.

Eerlijkheidshalve daar ben ik wel echt weer aan toe. Lekker met m’n hondje op m’n eigen bankie, koffie bij m’n vader en moedertje, appie Heijn en niet te vergeten een FRIKANDEL SPECIAAL van m’n vader!