Chiang Mai volgende dagen

22 juli 2023 - Koh Samui, Thailand

Zo we zitten te wachten op de boot naar eiland nummer 1, Koh Phangan.

Dus mooi de tijd om even een stukkie te schrijven.

We spoelen even terug naar twee dagen geleden. We stonden op om 06.00. Voelde een beetje als Safari tijd hahaha

Om 07.00 zaten we in de taxi op weg naar een nationaal park. Het was een lange rit zo’n 2,5 uur, maar dan waren we wel op het hoogste punt. Als je de foto’s op internet zag, was het prachtig. Vergezichten van heb ik jou daar en prachtige natuurpaden. Alleen wij hadden mist en miezer. Dus konden de poncho’s uit de tassen. We zagen precies niks, dus gingen er als een malle doorheen.

Maar op het einde was er een wandelpad van 2.5 km door de jungle. Ik heb gepast. Je moest met een stok en een gids. Ik zag het alweer gebeuren, dat ik ergens plat op m’n bek zou gaan en met een helikopter opgehaald zou moeten worden.

Dus Roy en ik kozen ervoor om te wachten in de bus. De bikkels van de familie Hesp kozen wel voor het pad en dat was zeker niet het hazenpad.

Na het wandelpad kwamen we terecht bij een prachtige waterval, dus nog even een paar foto’s en toen snel terug naar het hotel. We maakten onderweg een tussenstop bij Cloud 9 een restaurantje tussen de rijstvelden. Prachtige plek en leuk restaurantje. Smoothies en zelfgemaakte limonades waren top, het eten was iets minder.

Terug in het hotel was het chilltijd. Lekker niksen. In de avond kozen we er weer voor om naar de foodmarket te gaan. Deze keer voelde ik het iets minder om Aziatisch te eten. Dus lekker een pannenkoekje en pizza op. De rest heeft wel gesmikkeld van curry, fried rice en andere onverklaarbare dingen hahaha.

De volgende ochtend was het weer relatief vroeg op staan. Deze ochtend werden Cas, Roy en ik opgehaald voor een Thaise kookworkshop. Cath ging met de boys naar een waterpark.

Eerst gingen we naar een lokale markt en daarna naar een boerderij. Op de boerderij kregen we uitleg en een rondleiding door de kruidentuin. Tof hoe alles zo in het wild groeit. Aangezien ik het eten niet ging eten, mocht ik wel assisteren bij het koken. Heel leuk, loempiaatjes gedraaid, curry gemaakt en Fried Rice en padthai.

Voor de laatste avond in chiang mai hebben we gekozen voor een Italiaans restaurant in een andere wijk. Prima gegeten, maaltje naar haar bekkie 🤣.

Vandaag gaan we op weg naar Koh Phangan. Vlucht ging prima, nu nog een halfuur op een boot. Fingers crossed!