Koh Phangan

24 juli 2023 - Koh Phangan, Thailand

Eergisteren kwamen we dus aan op Koh Phangan. De bootrit was toch goed voor een klein paniekaanvalletje hoge golven en een hoop heen en weer gewiebel. Ik zat strak achter die onnoemelijk brede schouders van Roy. Gelukkig ving ik dus minder wind 🤣.

Eenmaal op Koh Phangan aangekomen, werden we netjes naar de villa gebracht. Prachtig huis met een zwembad, dat richting de oceaan kijkt. We hebben lekker een uurtje gezwommen en zijn toen met de taxi naar the treehouse gegaan. Super tof restaurantje in een boomhut met pooltafel, zitzakken en hangmatten. Cath en ik hadden ons lekker genesteld in een zitzakkie. De vraag rees gelijk wel, hoe komen we hier weer uit? Hahahah

De jongens hebben met elkaar gepooled. Verder we getrakteerd op heerlijke cocktails en lekkere gerechtjes om te delen.

Gister hadden we besloten om lekker bij de villa te blijven. De afstanden in thailand zijn groot, dat maakt onze reisdagen best lang.

Lekker een dagje niksen; leek ons top.

We hadden de mannen erop gestuurd naar de supermarkt en de traiteur en die kwamen terug met een tas vol lekkers. De lunch werd dan ook een plank met allerlei worst en salami en brie. Heerlijk maaltje aan de zwembandrand.

Voor de avond kozen we voor een leuke beachclub. Deze is gebouwd op een rots en is voorzien van allemaal lianen , schommels en hoekjes en gaatjes. Echt een top spot.

Vandaag hebben we een strandjesdag gedaan. We hadden met de taxichauffeur afgesproken, dat hij ons naar allerlei plekjes zou brengen.

We begonnen de ochtend bij de Koh mah een kleine landtong met een leuke baai om te snorkelen. Uiteraard werden eerst de maagjes even gevuld met eitjes en pannenkoeken en toen hup het water in. Roy is met Laurens echt een eind weg gesnorkeld. Het is hier echt wel zo’n 100 meter ondiep voordat, je echt echt kan snorkelen.

Het volgende strandje werd Haad Salaad. Super tof strand. Wit strand en blauwe zee en een heel leuk chill barretje.

Mooi plekkie voor een nieuwe snorkelsessie en een lunch. Viel wat tegen; maar ze zeiden vanavond big fireshow. Daar werden cath en ik door gegrepen.

De jongens zijn vanavond naar een halfmoon party. Dat maakte dat wij ook nog iets moesten verzinnen. Het werd de vuurwerkshow.

Ons laatste strandje vandaag was Secret Beach. Was ook echt secret; want je moest wel een afstandje afleggen om er te komen. Erheen ging wel, ik maakte me meer druk om de weg terug. Kuitenbijtertie!!!

Daar hebben we nog even wat gedronken en toen waren we allemaal toe aan een duik in het zwembad.

Na een plonsie, muntjes opduiken, biertje in de zon en een chippie was het tijd om terug te gaan naar het restaurant voor de fireshow.

Bij aankomst begon het alleen hard te regenen. Dus als die Thaise mensen als een gek alle tafels naar binnen. Binnen gegeten, was prima en daarna alsnog naar buiten voor BIG fireshow. Big mag er van af, maar het was wel even leuk.

Nu zitten cath en ik nog even op het bankie. De mannen zijn naar hun feest en verwachten we voorlopig niet.

Morgenochtend vertrekken we naar Koh Samui. Weer een halfuur met de boot. Ik overweeg een paar valium pillen 😂

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Laura:
    25 juli 2023
    Mensen wat een heerlijke verhalen en foto’s! Geniet er nog van en groetjes aan iedereen!