Aankomst en eerste dag

24 juli 2019 - Graskop, Zuid-Afrika

Bepakt en bezakt vertrokken we gister naar Schiphol. De drukte was abnormaal, overal stonden rijen, bij de winkels, bij de toiletten, bij de douane enz. We hebben nog snel even wat gegeten en toen in een drafje (was niet nodig, maar ik dacht dat we te laat waren) naar de gate. 11 uur is lang, maar met KLM goed vol te houden. Buiten het feit, dat ik het laatste uur alle zeilen moest bijzetten om niet over te geven. Maar zoals een wijs man ooit tegen me zei; “een kleinigheidje houd je toch!”

We landden op Johannesburg. Gelukkig konden we via de aankomsthal, lopend naar ons hotel. Heerlijk om na een drankje, direct op bed te ploffen.

Vanochtend rustig opgestaan, heerlijk ontbeten en toen naar de autoverhuur en onze Sim-kaart ophalen die we in NL al hadden besteld. De auto ging vrij soepel, de Sim-kaart daarentegen iets minder. De dame achter de balie, had een ietwat norse blik en vond het niet nodig om ons aardig te woord te staan. Ik was er al klaar mee en wilde gewoon €5-, per dag aan mijn mobiele data uitgeven, als ik maar zo snel mogelijk de winkel uit kon. Mijn persoonlijke spaarpot en financieel directeur, dacht daar uiteraard anders over. Dus na wat heen en weer gepraat en wat geïnstalleerd te hebben, lukte het dan eindelijk de Sim te activeren. Hoppa, koffers halen en gaan!!!

We hebben echt een fantastische auto, Toyota rav 4 van nog geen 2 maanden oud. Het zoeft over de weg. We waren direct Johannesburg uit. We moesten allebei wel even slikken, toen we langs echte sloppenwijken reden. Jeetje wat een geluk hebben we dan met Vissersdijk 27!!!

Na 410 km gereden te hebben, kwamen we aan in Graskop, een gemoedelijk plaatsje, met een fantastisch Guest House, Havana Nights. We hebben onze eigen Afrikaanse keet.

We hebben heerlijk gegeten bij de Garden Shed. Dit was een grote variant van de keet, maar mijn hemel wat gezellig. Kampvuur buiten op de plaats, open haard in de bar en een houtoven in het restaurant, geschuurde  en gelakte  pallets als tafels en banken, olielampjes als kaarsjes en fantastisch eten.

Morgen gaan we de Panorama route rijden. Een route met allemaal verschillende natuurverschijnselen. Dus dat wordt vast en zeker een heerlijk dagje!

Welterusten!!

1. Sharon:
    24 juli 2019
    Echt top!! Klinkt heerlijk!
  2. Cathelijne:
    25 juli 2019
    Klinkt fantastisch!! Geniet vandaag!!!
    Stiekem helemaal niet jaloers
  3. Anouk:
    25 juli 2019
    Goed begin 😍
    Laat de volgende avonturen maar komen!