Graskop en Panorama route

25 juli 2019 - Graskop, Zuid-Afrika

De meeste van jullie weten wel, dat ik ook een enorme schijterd ben. Zo ook vannacht, door de blaffende honden in de huizen om ons heen en hier en daar wat gekraak, had ik het gevoel dat we beroofd zouden worden. Deze angst resulteerde erin, dat ik twee uur met een volle blaas in bed lag, zonder dat ik mezelf durfde te bewegen. Uiteindelijk heb ik Roy wakker gemaakt, hij was me onwijs dankbaar 😂.

Vervolgens toch nog een paar uurtjes gedommeld, nooit was ik zo blij om daglicht te zien (en ja ik ben ook een drama queen).

Vanochtend hebben we heerlijk ontbeten, bij Harries Pancakes. Dit was een tip van mijn allerliefste neefie. Echte Hollandse pannenkoeken, maar dan met 50.000 verschillende vullingen, hartig en zoet. Roy koos voor de appeltaartvulling en ik voor de lemon meringue pie vulling.... jaaaa dit zijn de kiloknallers, maar wel een paar knallers om je vingers bij af te likken.

Toen zijn we begonnen aan de panorama route en werden we geconfronteerd, met de uitzonderlijke schoonheid van Zuid-Afrika. Na elk bergje, vielen onze monden weer open van verbazing. We zijn begonnen bij de Three Rondavels, 3 heuveltoppen die lijken op de traditionele Afrikaanse huisjes. Prachtig!! Daarna zijn we naar Bourke’s Potlock Holes gereden. Voor de liefhebbers even een klein college van mr Earthrichkunde himself (dit is de bijnaam van Roy bij Leerkring aangezien hij een echte ak-guru is). Deze potholes zijn ontstaan door erosie en verwering. Het water uit de rivier blijft er nu doorheen stromen en zo slijten de “holes” verder uit.

Vandaag ook ons eerste wild gezien, koeien op de weg en een groep bavianen. Hemel die krengen zijn GROOT 🦍.

We hebben geluncht bij een top tent: Chubby pig...🤣, om daar te komen freesde.... vreesde ik, sorry zit nog in de verbouwing, voor mijn leven met een en al dusty road voor me. Maar wat een plek!!! Het was een soort terras gebouwd, om alle bomen heen aan een kabelend helder riviertje. Het kon zo uit een film zijn.

Vervolgens zijn we doorgereden, naar Gods window. Zoooo mijn god.... die man heeft wel smaak als het gaat om uitzicht 😂. Dit is denk ik, wat ze bedoelen met hemels. Daarna nog een lekker cocktailtje, bij ons tentje van gister.

We hebben net heerlijk gegeten bij The Glass House, een tentje middenin Graskop. We werden niet alleen getrakteerd op ABBA, Randy Newman, Rowan Keating en Westlife, maar vooral met geweldig eten (roy had een bizarre tournedos van 300 gram en ik lekker een stukkie kip) en een heerlijke fles wijn. Dat alles voor het astronomische bedrag van €36,50.... even voor het vergelijk... we waren vorige week bij La Pizza 33 euro per fles wijn kwijt en toen moesten we nog eten 😂.

Morgen gaat ons safari avontuur beginnen dan gaan we richting Kruger!!! Keep you posted!

Ps: foto’s volgen, het internet is hier zo traag.... ik denk dat ik met inbellen met een ouderwetse modem sneller was geweest😏

1. Natasha:
    27 juli 2019
    Wow Tes, te leuk! En die foto’s ... loveeee it!!