Mhondoro dag 2

10 juli 2022 - Bosveld, Zuid-Afrika

Zoooo deze dag begon perfect. We zouden iets later starten met onze Safari. Zo kon iedereen even acclimatiseren.

Dus werden we tussen 6.45 en 07.00 verwacht.

Ik werd alleen al iets vroeger wakker. Ik opende de gordijnen en zag echt een prachtige zonsopgang. Wederom “Lion king” waardig (je weet wel die rode gloed 😉). Aangezien mijn does erg op zijn nachtrust is gesteld, kies ik zorgvuldig de momenten waarop ik deze verstoor.  Vandaag was zo’n dag.

Hij was me dit keer dankbaar hahaha.

Het leek wel of de wereld achter de bergen in de brand stond. Je krijgt het nooit zo mooi op foto, maar we hebben een poging gewaagd.

Na ons ochtend kopje thee, was het tijd om gewapend met dekentje en kruik de jeep in te stappen.

Dit klinkt als een onwaarschijnlijk verhaal, maar gelukkig hebben we de foto’s nog.

We waren nog geen 30 minuten onderweg en ik zag uit mijn ooghoek een luipaard. Ik riep dit vol enthousiasme tegen de ranger.

We zagen aan zijn complete lichaamshouding dat hij me niet geloofde, maar klant is koning. Dus hij ging netjes achteruit…. En ja hoor daar was het luipaard weer.

De ranger was er stil van, hij had in geen 6 maanden een luipaard gezien. En dit haviksoogje had hem gewoon binnen 30 minuten gespot 😂.

Hij riep dit via de radio om aan de andere rangers. Die kwamen vol speed onze kant op, maar het vogeltje was al gevlogen. De rest van de dag zijn de meeste rangers op zoek geweest naar het luipaard. Alleen wij waren de enige gelukkigen!

Vervolgens kwamen we aan bij een uitgestrekte vlakte waar een complete “pride” leeuwen lag te chillen, inclusief 2 mannetjes die ook nog eens met elkaar gingen praten.

Dat gebrul is zo intens, dat voel je door je lichaam trillen.

Daarna uiteraard nog wat neushoorns, zebra’s, een olifant en verschillende herten gespot.

Bij terugkomst kregen we een fantastisch ontbijt. Lekker in het zonnetje met op 20 meter afstand een zooitje pumba’s en zebra’s.

We hadden na het ontbijt tijd voor onszelf. Deze tijd hebben we goed benut. Allemaal met onze snoet in de zon op een ligbed bij het zwembad.

Bij de lunch werden we buiten het heerlijke eten, ook nog getrakteerd twee neushoorns met twee kleintjes.

Na de lunch was het tijd voor onze tweede game drive. Het was een rustige middag maar wel met genoeg dieren. We zijn gewisseld van ranger. Dus we hebben nu Anthony ipv Gibson. Anthony kletst er lekker op los. Roy zit vaak voorin met de boys van Cas en Cath en stelt alle vragen aan de ranger voor de jongens.

Daarbij geeft hij ook nog wat aardrijkskunde lesjes tussendoor 🤣

Uiteraard vanavond weer heerlijk gegeten. Lekker even geborreld bij de open haard.

Nu in bad, dit blogje aan het schrijven.

Morgenochtend wel echt vroeg op, want we vertrekken om 06.30. Morgen gaan we naar de andere kant van het park, op zoek naar cheeta’s en olifanten.

1. J Schenk:
    10 juli 2022
    Wat een geweldige reis weer veel dieren gezien prachtig
  2. Anouk:
    11 juli 2022