Mhondoro dag 1

10 juli 2022 - Welgevonden Game Reserve, Zuid-Afrika

Ik neem jullie even mee naar een tijdje terug.

Vorig jaar zijn Cath en ik natuurlijk Leerkring Onderwijsconsultancy gestart. Cath zei toen na een aantal weken: “we moeten een omzetdoel hebben.” Ik kon me er niet zoveel bij voorstellen. Toch hadden we er al snel een geformuleerd.

Als het zou lukken dan wilden we onze mannen trakteren op een reisje Afrika, naar de lodge waar we eerder waren geweest. We bedachten ons alleen dat deze lodge adults only was. Dus op zoek naar evenveel luxe, maar wel kindvriendelijk. Al snel kwamen we uit bij Mhondoro.

Het leek een droom, maar binnen 3 maanden was het omzetdoel daar en hadden we onze reis geboekt.

Nu was het eindelijk zover, we gingen op weg naar mhondoro. Een kleine 3 uur rijden.

We werden opgewacht door onze gids, Gibson. Hij stond klaar met gin tonic, witte wijn, biertjes en fris voor de kids.

We lieten de auto’s achter en moesten nog een uurtje met de jeep. Onderweg werden we gelijk getrakteerd op de baby neushoorn en het baby nijlpaard.

Aangekomen bij de lodge werden we ontvangen met champagne. Het is hier zo adembenemend mooi. We kijken zo de bergen in en hebben voor ons een uitgestrekt stuk met een waterhole. Er lopen hier dus voortdurend wilde beesten voorbij.

Na een glaasje bubbels was het tijd voor een heerlijke lunch.

Daarna was het tijd voor onze eerste Safari.

Ik neem jullie weer even mee terug in de tijd. Een halfjaar geleden, heb ik al tegen Roy gezegd dat hij een nieuwe winterjas moest kopen voor de safari’s. Aangezien het hier tegen de avond en in de ochtend rond het vriespunt is.

Jullie snappen dat de boodschap van de winterjas niet lekker aankwam. Het antwoord was dan ook: “niet te duur en in de uitverkoop.”

Gelukkig vonden we er eentje online. Deze werd alleen geleverd met het veiligheidslabel er nog aan. Dus na lang aandringen van mijn kant, was het zover het weekend voor de vakantie… reden we vol gas naar het Alexandrium om dat label eraf te laten halen.

Om er dan op je eerste Safari achter te komen dat je jas nog op de Vissersdijk ligt.

Soms……

Maar goed dik aangekleed naar onze eerste Safari. Super veel gezien neushoorns, giraffes, struisvogel, jakhals enz.

En we werden getrakteerd op een champagne stop in de bush.

Teruggekomen had ik voor ons een privé diner geregeld. Ze hadden een prachtig vuur voor ons gemaakt, overal lampionnen en heerlijk eten.

Na toch wel een druk dagje met indrukken, op tijd naar bed.

Morgen weer een dag!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Stephanie:
    Wat een geweldig avontuur! Met of zonder jas 😂
  2. Ron:
    10 juli 2022
    Dus ook Ezels daar op die savanne?
    (Zonder jas)
  3. Tessa Noltee: