Mhondoro dag 4/ sun city dag 1 en 2

14 juli 2022 - Sun City, Zuid-Afrika

We stonden gister voor de laatste keer op in Mhondoro. We hadden nog 1 ochtendsafari te goed. Vol goede moed reden we met Anthony naar het zuiden.

We gingen op weg naar cheeta’s en de grootste leeuw van het gebied, Dino King.

Zoals de andere rangers al hadden verteld, normaal gesproken “vallen” de dieren uit de lucht nu moeten we maximaal zoeken.

Helaas geen cheeta’s en dino king. Wel een bijzonder mooi gebied met veel uitgestrekte vlaktes en heel veel “gewoon” wild: zebra’s, steenbokjes, impala’s, neushoorns enz.

Daarna snel naar ons laatste ontbijtje en tijd om afscheid te nemen. Het viel ons allemaal best een beetje zwaar.

Na 3 uurtjes rijden kwamen we aan in sun city. Dit is een soort centerparcs met allerlei hotels, casino’s, winkelcentrum, zwemparadijs…. Noem het maar op.

We moesten even acclimatiseren van maximaal 12 mensen om ons heen, naar heel veel mensen om ons heen.

We hebben niet veel gedaan even wat gegeten en vroeg naar bed.

Vanochtend waren we op tijd uit de veren. Lekker een ontbijtje gehaald bij het buffet.

Dit hotel was in de jaren ‘90 wellicht helemaal hip en happening. Nu is het redelijk vergane glorie, maar de bedden slapen goed en het ontbijt is voortreffelijk.

Na het ontbijt zijn we met twee auto’s naar het natuurpark hiernaast gereden, Pilanesberg. Hier mag je zelf rijden.

We waren nog geen 5 minuten aan het rijden en we spotten twee gigantische olifanten op de berg.

Prachtig begin! Niet veel later kwamen we een complete horde olifanten tegen. In een klap werd dus het gemis aan olifanten van mhondoro goed gemaakt hahaha.

Daarna gebeurde er echt iets onwerkelijks. We staan op een kruising, ik staar naar de kaart (dit is niet het onwerkelijke) en opeens roept Roy: LUIPAARD.

Voor ons stak een luipaard opeens de weg over. Een bijzonder gezicht. Deze beesten leven vaak ‘s avonds en in de nacht. Dus om hem op klaarlichte dag te zien oversteken, was echt bizar.

Daarna werden we nog getrakteerd op zebra’s, nijlpaarden, olifanten, neushoorns, gier en ga zo maar door.

Terug bij het hotel, was het tijd om het waterpark te verkennen. cath en ik zaten lekker bij de “beach bar” en de mannen hebben zich uitgeleefd bij de glijbanen.

Er is hier zo’n giga speelhal. Hel op aarde als je gevoelig bent voor prikkels 😂, daaraan vast zit ook een bowlingbaan.

Dus tijd voor een ouderwets potje bowlen. Compleet hilarisch.

Klein hapje gedaan en toen naar bed. De mannen wilden nog het casino leegtrekken. Het casino is niet leeg, de mannen wel 🤣

(Foto’s volgen later)

1. J Schenk:
    14 juli 2022
    Weer een geweldige dag beleefd