Phuket

17 juli 2023 - Phuket, Thailand

Na een wat wiebelige vlucht zijn we op zaterdag aangekomen op Phuket. Het was in de middag en zowaar onze eerste regen te pakken. Dus besloten naar het hotel te gaan en daar lekker even bij te komen, van onze vlucht.

We hebben echt een mooi hotel. Prachtig huisje met heerlijk zwembad en een nog mooier uitzicht. Het hotel is tegen een bergwand aan gebouwd. Dus je wordt heel de dag rondgereden in golfkarretjes. Kan ik op zich wel aan wennen 🤣. De chauffeurs vragen elke dag aan Roy. “Mistel Loy, honeymoon?” En dan mag roykie elke keer uitleggen, dat er nog niet getrouwd is.

Vervolgens hadden we vandaag chauffeur Ronnie. Hij gooide even zijn hele muzikale repertoire voor onze voeten. “Countly loads, take me home”. Wij waren goed publiek, want gingen klappen en joelen. Toen werden we uiteraard nog even getrakteerd op een toegift.

Aanvankelijk zouden we naar een ander hotel gaan, maar dat was na de vlucht nog 45 minuten varen. Dat zag ik niet zitten. Achteraf de juiste keuze, want met die regen en wind was het waarschijnlijk ook geen pretje op zee.

Maar omdat ik dit hotel dus last minute had gewijzigd, had ik niet gekeken naar de reviews van het restaurant. Deze waren echt bedroevend slecht. Dus hier konden we niet eten. Roy vond een heerlijk restaurantje iets verderop. Eigenaar is een Kroaat die masterchef Kroatië heeft gewonnen. Was een schot in de roos. Heerlijk eten en super leuk restaurantje.

Gister besloten we er een zwembad dagje van te maken. We zijn lekker laat opgestaan en hebben na het ontbijt heel de middag vertoefd bij ons zwembadje.

Onze Mer spaart shirts van het Hardrock Café. Dus begin van de avond besloten we naar Hardrock Café Phuket te gaan.

We kwamen terecht in het leed, dat Patong heet. Een iets te toeristische Engelse enclave. Allemaal neon, het ene reclame bord nog groter dan het andere en heeeeel veel rode dronken Engelsen 😂.

We hebben ff snel een cocktailtje met een knabbeltje gedaan, shirt gekocht en met gierende banden terug naar ons hotel.

Vandaag zijn we naar het zuiden gegaan voor een stranddagje. We hebben lekker heel de dag bij flamingo beachclub gezeten. Althans lekker…. Totdat er een slang voorbij gleed. Ik kreeg direct paniek, hartslag van 200 en kippenvel tot mijn oorlel in 35 graden.

Vanmiddag nog even lekker in het zwembad gehangen en afgesloten bij ons eerste restaurant. En zowaar met een disco tuk tuk gebracht.

Morgenochtend vliegen we naar het noorden met de Hespies.

1. Sharon:
    18 juli 2023