2 Nights in Bangkok

14 juli 2023 - Bangkok, Thailand

Nou de kop is eraf, we zijn in Azië!

We hadden woensdagavond een avondvlucht, vertrokken om 18.50. Tijdens het opstijgen heb ik m’n ogen dicht gedaan en 20 minuten voor het landen, deed ik ze weer open. Was dus een heel kort vluchie.

We kwamen dus in de ochtend aan in Bangkok. Het werd dus een lange dag.

Op het vliegveld stond er netjes een bus op ons te wachten. Binnen 40 minuten waren we bij ons appartement.

Prachtig plekje midden in de stad, tegenover de Nederlandse ambassade. Aangezien Roy er een soort van maakt om zijn identiteitsbewijzen kwijt te raken, zitten we nu wel gelijk op de goede plek ;-)

Onze tassen weggezet en zijn we een stukje gaan lopen, snel hapje gedaan en toen heerlijk het zwembad in.

Inmiddels leek de middag steeds langer te gaan duren 😂….. dus rond 18.00 gaan eten bij The Smokin’ pug. Soort Amerikaanse kroeg met allerlei lekkers.

Toen thuis nog even zitten vechten tegen de slaap en daarna hop naar bed.

Vanochtend ging om 05.45 de wekker. We hadden een 5-uur durende fiets- en boottour met Co van Kessel. Dus om 07.00 hop de fiets op. Na 20 jaar voelde het enigszins onwennig, maar net zoals lopen… je verleert het niet.

Kan niet anders zeggen dan een prachtige tocht… door allemaal straatjes waar je normaal gesproken niet komt. Tussendoor nog een lekker boottochtje over een hele gore rivier, maar wel leuk vanaf zo’n Longtail boat.

En daar was die dan, de aangeboden lunch. Een klein hokje aan het water… alles stond klaar een echte Thaise maaltijd.

Ik had uiteraard m’n zakje evergreens en sultana’s meegenomen.

De rest vond het heel lekker. Ik was al afgehaakt door de hoeveelheid vliegen en de geur bij binnenkomst. Sri Lanka dingen zeg maar.

Vanmiddag rustig aan gedaan en vanavond zijn we met z’n allen naar een muay Thai boxgala geweest. Nou cath en ik zijn ook klaar voor ons eerste gevecht. We zagen toch heeeel wat combinaties terugkomen, die we ook hebben geleerd 😂

Na de wedstrijden zijn Roy en ik samen verderop naar een rooftop bar geweest. Prachtig uitzicht en heerlijke cocktails!

Zoals gezegd, de kop is eraf en morgen vliegen we naar Phuket. We laten de Hespies even een paar dagen alleen en daarna gaan we weer met z’n allen verder.