Addo

5 augustus 2019 - Nationaal park Addo Elephant, Zuid-Afrika

We hebben lekker uitgeslapen. Onze rit van vandaag is maar 1.5 uur. Op het gemak ontbeten, koffers gepakt en uitgecheckt. Aangezien we pas om 13.00 bij onze nieuwe plek terecht konden, hebben we een tussenstop gemaakt bij een leuk tentje: Cobblestone Bakery. We waren alleen niet de enige met dit idee, het zat helemaal bommetje vol. Wel een goed teken, want het waren alleen maar Zuid-Afrikanen.

Lekker een bakkie op en een klein snackie en toen en route naar Addo Elephant park.

Klein ritje door de bergen en we kwamen weer in een oase terecht. We hebben een tent😂😂. Jaaaaa ik ben aan het kamperen. Je kan het beter een bungalow met canvas dak noemen 😂.

We hebben een prachtig terras. Snel omgekleed voor de safari en nog een drankje aan de bar gedaan.

We waren de enige, die gister op safari gingen. Dus de jeep voor ons alleen. Super aardige ranger, die ook bizar veel wist te vertellen. Addo is een compleet ander park, dan waar we zijn geweest. Het is een nationaal park, waar je ook zelf mag rijden. Dus alles is zo goed als geasfalteerd en je mag niet de wegen af. De bosjes zijn hier ook veel dichter, dus je moet je best doen om te spotten. Maar na 5 minuten werden we al getrakteerd op een olifantenfamilie die overstak. Wat een prachtig gezicht! Verder hebben we nog wat kudu’s en vogels gezien . Een kwartier later kwamen we een mannetjes olifant tegen, die ging drinken. Volwassen mannen kunnen wel 120 liter drinken, in de slurf kunnen ze 15 liter per keer opnemen. Bizarre oerbeesten!

We hebben bij een leuk plekje gepicknickt en moesten toen richting de uitgang. We hebben ons snel opgefrist en konden aanschuiven bij het diner. Het lijkt op een soort grote woonkamer, 2 grote open haarden aan beide kanten, tafeltjes met kaarslicht. We kregen springbok carpaccio opgemaakt in een fantastische salade, biefstuk op een bedje van polenta, geroosterde groenten en zelfgemaakte pepersaus. Ongelooflijk zo lekker! Als toetje hadden we een kaasplankje. Uiteraard nog een afzakkertje aan de bar gedaan en toen naar ons “tentje”.

Morgen gaan we een safari maken in een ander park. Dat is wel zo’n private game reserve. Hier zitten veel leeuwen! Dus we hopen echt een mannetjes leeuw te spotten.

1. Cathelijne:
    5 augustus 2019
    Zitten wij dan met onze bloemkool 🙈