Dag 4 en 5 Mauritius

20 juli 2022

We moesten vroeg opstaan. Roy ging vandaag duiken. We zaten dus om 07.30 aan het ontbijt. Na een lekker bakkie en een happie, vertrok Roy.

Leek mij een mooie kans om nog even m’n bed met een netflixie in te duiken. Het was helaas weer bewolkt.

Na twee uurtjes was Roy terug. Hij had een mooie duik gemaakt. Er waren tonijnen, kleine nemo’s, een klein haaitje, grote zeeschildpad enz.

Alleen buiten buiten het rif waren de golven bizar hoog. Roy kwam hondsberoerd terug.

Samen nog even op de kamer gerelaxt. Het weer leek helaas niet beter te worden.

Na de lunch vond ik het dan ook tijd om mezelf te verwennen met een gezichtsbehandeling. Deze was werkelijk heerlijk. Ik mocht eerst kiezen uit een “muziekmenu”. Daarna mocht ik ruiken aan alle lotions, en ook weer kiezen.

Na mijn behandeling waren de wolken weg en Roy lag bij het zwembad.

We hebben nog even wat zonnestralen gepakt.

Tijdens zonsondergang draait er altijd een dj bij de beachbar. Een top setting voor een cocktail.

In de avond aten we bij tapassake. Een tapas restaurant met Japanse invloeden. Dit restaurant is gevestigd in de Boathouse. Heel mooi plekkie aan het water.

En uiteraard weer meer dan fantastisch eten.

Dag 5 is onze laatste volledige dag op Mauritius. We hebben met de butler afgesproken, dat als het weer het toe zou laten, wij een eiland tour doen. Gelukkig is het droog en schijnt de zon.

We krijgen een taxi en maken een tour langs het zuiden. We stopten bij watervallen een rumfabriek en de vallei van de 7 kleuren aarde.

Tussendoor wel wat buien, maar over het algemeen droog als we de auto uit moesten.

Bij terugkomst een drankje in de zon. Onze laatste avond was aangebroken en we aten bij Prime. Het steakhouse bij het hotel. Ik had kreeft en Roy een wagyu ossenhaas.

Vandaag hebben we een reisdag, van Mauritius naar Johannesburg. Van Johannesburg naar Kaapstad. Dit wordt ons laatste stukje reis.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade