Reisdag en dag 1 Jordan Wines

22 juli 2022 - Cape Winelands, Zuid-Afrika

Reisdag en dag 1 Jordan Wines

Om 05.00 werden we gewekt met een heerlijk ontbijtje op bed. Onze laatste cappuccino op Mauritius.

06.00 zaten we in de taxi en om stipt

09.15 vlogen we. We hadden een overstap van 1.5 uur op Johannesburg en vlogen daarna door naar Kaapstad.

Was ik nog vergeten te vertellen. Dag 4 op Mauritius wilden we toch wat meer doen, dan alleen wachtten tot de zon weer zou gaan schijnen. Dus het leek ons een goed idee om te gaan padellen. Nouuuu padellen is trouwens een groot woord. Het was al een kunst om de bal over en weer te krijgen zonder afgescheurde enkels, verdraaide knie of een gebroken pols 😂

Maar goed toch 45 minuten “sportief”.

Terug naar Kaapstad. Vanuit het vliegtuig konden we gelijk de auto halen. Ik moest ontzettend nodig plassen. De meneer aan de balie zei, ja stukje doorlopen om de hoek is het toilet. Ik voelde direct, dat ik niet alleen naar het toilet wilde.

Roy wilde ook nog even. Ongekend, ik heb nog geen stap buiten het toilet gezet en er komt een gozer op me af.

Hij begint te praten, dus ik geef duidelijk aan dat ik geen zin heb om te praten. Vervolgens vraagt hij of ik met hem mee wil de toiletten in. Geen idee wat hij wilde…. Hij zou denk ik niet z’n Pokemon kaarten willen laten zien hahahaha

Ik geef nog een keer duidelijk aan dat hij moest oprotten. De boodschap kwam niet aan, dus toen riep ik een hele duidelijke ROY. Hij kwam nog net niet met z’n broek op de enkels de wc uitgestormd.

Alleen die gozer wist gewoon niet van ophouden, hij bleef doorgaan.

Ik ben maar in soort drafje naar de auto gegaan, wilde zo snel mogelijk weg.

Aangekomen bij Jordan Wines…. wauw wat is het hier fantastisch mooi. Dit wijnhuis ligt

tussen de bergen aan een meertje. Echt prachtig. We zijn de enige gasten. Het hoofdrestaurant wordt gerestaureerd, dus we hebben gekozen voor een andere optie.

Bij ons huisje is eten geserveerd in een speciale warmhoud stoof. Er staat een fles wijn koud, zelfgemaakt brood, salade, shortrib lasagne (in bizar leuke potjes) en een toetje.

Was bijzonder Lekker!!

Grappige is die potjes noemen ze hier potjies. Zouden de eerste blanke mensen in zuid Afrika, dordtenaren zijn geweest? 🤣

Volgende ochtend werden we wakker met het zonnetje in een prachtige omgeving.

Na een fanatisch ontbijt op het terras. Kregen we een “wijnsafari”. We werden in een jeep rondgereden door de wijnlanden van Jordan Wines.

Chim reed ons rond, een fantastisch enthousiaste gozer uit Congo met een gigantische liefde voor wijn. Hij vertelde alles over het proces van druif naar fles.

Op een aantal plekken stopten we en kregen we wijn om te proeven. Even wennen zo om 11 uur in de ochtend, maar het zou vast ergens op de wereld borreltijd zijn geweest 😂

Na bezoek aan de wijnvelden, wijnmakerij en de wijnkelder werd er een heerlijke lunch op het terras geserveerd.

Roy en ik kregen een discussie. Er zijn veel mensen, die appen met de vraag of Roy me al gevraagd heeft. Zoals jullie roy kennen… die laat zich niet leiden door groepsdruk. Hij gaf alleen mij de schuld van het feit, dat iedereen appt. Whahahaha dus ik zei sorry hoor maar ik zit hier met jou in Zuid-Afrika, dus dit is geheel op eigen initiatief van mensen.

En alsof het universum Roy ook een hintje wil geven, kregen we heel de dag door signalen over trouwen.

We hebben allebei een vintage wijn uitgezocht, als aandenken aan deze reis. Ik een witte uit 2015 en Roy een rode uit 2015. Vervolgens ging een andere gozer met ons de wijnkelder in om de wijnen te zoeken. Hij zei uit het niets tegen Roy, “hier worden heel vaak ook huwelijksaanzoeken gedaan”. 🤣

We kregen nog een voicenote van een vriendin, die opeens zei: “weet je wat ik me nou zit te bedenken, het zou zo leuk zijn als Roy je daar vraagt.”

In de avond werden we opgehaald door de taxi. Schiet er opeens een auto voor ons met achterop een sticker: “Just Married”.

Om vervolgens naast mensen in het restaurant te worden geplaatst, die zich net hadden verloofd. 😂

Nou als dit geen tekenen zijn, dan weet ik het ook niet meer.

Maar goed terug naar onze middag. Na de lunch nog een klein proeverijtje.

In de avond had de gastheer, voor ons een plekje gereserveerd bij Delaire Graff. Het meest luxueuze wijnhuis in Stellenbosch. Echt wat een pracht! Prachtige entree met kunst enz. Het restaurant was ook bijzonder mooi. We kregen een lekker plekje bij de open haard.

We hebben voortreffelijk gegeten.

Vandaag op weg naar Hermanus (of zoals Cas en ik het steevast blijven noemen Herman z’n anus).

Hier zijn we weer samen met de familie Hesp!