Drakensbergen 2

2 augustus 2019 - Sani Pass, Drakensbergen, Zuid-Afrika

We hebben een heerlijke relaxte dag gehad. Vanochtend een fantastisch ontbijt gekregen. Het restaurantje zit aan het meer, dat was een heel fijn wakker-worden-momentje. Daarna zijn we gaan paardrijden door de bergen. Jeetje, wat was dat heerlijk. We hadden twee onwijs lieve paarden en zo sjokten we lekker een uurtje door de vallei.

Jullie snappen uiteraard, dat we eerst gecheckt hebben of dat paardrijden allemaal koosjer was. Dit was het zeker. De paarden zagen er goed uit en na ons ritje, werden ze compleet vrij gelaten. Nog geen 15 minuten later, stonden ze voor ons huisje in de bergen te grazen. In de avond gingen ze weer lekker naar hun beschutte bak om te eten.

Na het rijden, hebben we even onze laptops gepakt en zijn aan het meer gaan zitten. Daar hebben we even een uurtje zitten werken en de nodigen reserveringen gemaakt. Het is echt ongelooflijk, maar sommige dingen zitten al helemaal vol voor de komende weken.

‘S Middags hadden we allebei een massage van 1.5 uur. Dit was heerlijk genieten! Als aftoppertje namen we de jacuzzi bij ons huisje, met de ondergaande zon.

Ook deze avond werd ons eten bezorgd. Dit keer hadden we een hele geroosterde biologische kip, met bizar lekkere geroosterde aardappelen en groentes. We hebben nog net niet het bord afgelikt 😂. (Ik ga morgen het geheim vragen van de groentes en aardappelen 🙏🏾)

Open haardje was ook weer aan, dus even onze vervolgroute, lekker voor het haardje, besproken.

Morgen gaan we langs de plek waar Nelson Mandela is opgepakt. Hier is een kunstwerk/standbeeld neergezet. Daarna rijden we op ons gemak, naar Durban. Daar leveren we de auto in en slapen dan een nachtje in het hilton. Overmorgen hebben we heel vroeg onze tussenvlucht en dan begint het tweede deel van onze reis.

1. J Schenk:
    2 augustus 2019
    Zo Roy zere benen zeker wat een ervaring veel plezier nog
  2. Cathelijne:
    2 augustus 2019
    Wat hebben jullie het allemaal vervelend he!
    Zalig hoor!! Goede vlucht en kijk uit naar de verslagen van de rest van de reis