Drakensbergen

1 augustus 2019 - Mkhomazi Wilderness area, Zuid-Afrika

Vandaag vertrokken uit het schattige St. Lucia. Toen ik bezig was met de reis organiseren, wist ik dat het rijden van St. Lucja naar de Drakensbergen de langste rit zou worden. Er moest dus een tussenstop gevonden worden. Na een beetje zoeken, kwam ik uit bij het plaatsje, Pietermaritzburg. Uiteraard heb ik ook een vergelijkend warenonderzoek gedaan en vond ik, Coffeeberry. Een tentje waar je heerlijke koffie zou kunnen krijgen en lekker kan lunchen, maar vooral heel belangrijk... veilig kon parkeren. Dus wij op weg naar Coffeeberry, nou tripadvisor zat helemaal goed.
Prachtige parkeerplaats en een super leuke tent die, in hip Amsterdam, niet had misstaan. Heerlijk gegeten en gedronken.
En of het zo moest zijn.... terwijl we daar zaten kreeg ik een appje van ons volgende hotel. Er waren protesten gaande, dus de hoofdwegen naar ons hotel waren volledig afgesloten. Gelukkig appte ze de alternatieve route, maar wel met de mededeling dat deze weg voor 80% gravel is. Lang leve free WIFI anders hadden we het niet geweten. De weg was heftig, maar de uitzichten fantastisch en goddank zijn we niet terecht gekomen in de protesten (hulde ook aan google maps, die elk gravel weggetje blijkbaar ook herkent).
De uitgestrektheid van dit land en de verschillende landschappen zijn abnormaal. Het is ook niet in een foto of een filmpje te vangen.
Aangekomen bij het hotel, bleek het allemaal nog mooier dan op de foto’s. We zitten in onze eigen scene van de film Dirty Dancing. Prachtige chalets aan een meer. Dus wij gaan morgen “the lift” proberen in het water 😂😂 (voor de liefhebbers google: lift dirty dancing). Ons uitzicht is fenomenaal en de zebra’s lopen voor de deur.
Ze hebben hier niet echt een restaurant. De huisjes zijn zo volledig uitgerust, dat je hier makkelijk zelf kan koken. Ze bieden je alleen wel een andere mogelijkheid, je kan een diner in je huis laten bezorgen. Wij hebben gekozen voor het braai-pakket (afrikaans voor bbq). Hemel, het was niet normaal; kipspiezen, lamskoteletten, boerewors (zoals het hier heet), een biefstuk zo groot ( dacht dat het van een dinosaurus was 😉), verse aardappelsalade, griekse salade, zelfgemaakt brood en als toetje apple crumble. Bizar wat een hoeveelheid. Dus we kunnen morgen ook nog lunchen.
We hebben een open haard, gezellig de kaarsjes aan en we zijn op de bank geploft met een goed glas rode wijn, kijkend naar het knapperende vuur. Onze avond kan niet meer stuk!

voor een impressie zie de filmpjes haha