Durban

3 augustus 2019 - La Mercy, Zuid-Afrika

Vandaag weer heerlijk wakker geworden in de bergen. Ik deed het gordijn open en er liepen al 3 zebra’s voor het raam, maar wat nog frappanter was, was het laagje ijs wat op de stijger en het gras lag. Het was kennelijk toch nog onder het vriespunt gekomen.

Samen lekker ontbeten en daarna richting the capture site of Nelson Mandela. Dit is de plek waar Nelson werd aangehouden en afgevoerd werd naar de gevangenis. Op deze plek, hebben ze nu een klein museum en een prachtig standbeeld. Het standbeeld is 50 jaar naar zijn arrestatie neergezet. Ongelooflijk indrukwekkend. De wandeling naar het beeld toe, werd ook The long walk to freedom genoemd. Naast het pad waren bordjes geplaatst met een tijdlijn. We hadden allebei kippenvel. Bizar wat deze man heeft moeten doorstaan en dan te bedenken dat het alleen voor gelijkheid was.

Daarna geluncht bij ons koffietentje van eergisteren, dat was goed bevallen. We moesten toen nog een uurtje rijden naar Durban. In Durban hebben we het Hilton geboekt. Deze stad staat niet bekend om haar veiligheid hahaha, dus hotel in en pas uit als we naar het vliegveld moeten.

We hebben snel de auto gedropt bij het vliegveld en een uber genomen, naar het hotel. Ook uber is een fantastische uitkomst hier in Zuid-Afrika.

In het hotel lekker gedronken en gegeten en vroeg ons mandje in. Morgenochtend om 5.15 richting  het vliegveld voor het tweede deel van onze vakantie!