St. Lucia

31 juli 2019 - St. Lucia Estuary, Zuid-Afrika

We hadden er een aardige rit opzitten, richting St. lucia. Even een kleine frustratie delen, waarom zijn mensen bij de grensovergang zo super onaardig. We moesten de grens over bij Swaziland. Die man zei geen boe of bah, rukte de paspoorten uit mijn hand en gooide ze daarna naar ons toe. Ik kon hem wel over die balie trekken.
Aangekomen in st. Lucia, werden we verrast door het plaatsje. Het is onwijs toeristisch, maar super schattig. We dachten gelijk mee te kunnen op een nijlpaardencruise.... verkeerd gedacht hahaha. Alles zat helemaal vol. Dus dan maar geboekt voor de volgende dag. We hebben lekker een rondje gereden, borreltje gedronken en daarna heerlijk een paar afleveringen suits gekeken. ‘S avonds bij een gezellig restaurantje gegeten.
Gister op tijd opgestaan, de eigenaresse bakt elke dag heerlijk vers brood en muffins. Dus pure verwennerij aan het ontbijt.
Ze had voor ons de “cruise” geboekt en ze gaf ons nog een tip. Ze raadde ons aan om, zelf te rijden in de Wetlands, richting het strand. We kregen een grote koelbox met lunch mee en daar gingen we.
Totaal geen voorstelling wat ons te wachten stond. Het is hier allemaal veel groener. Al rijdend kon je off track weggetjes nemen, naar uitkijkpunten. En weer kregen we allemaal verrassingen; neushoorns, zebra’s, pumba’s enz. Aangekomen bij het strand hebben we lekker gepicknickt.
Toen langzaam weer terug, om op tijd te zijn voor de cruise. Er stond een hele horde mensen.... het is niet te geloven maar alleen maar Nederlanders. Bizar zoveel.
Hup wij de boot op. Lekker twee uur gevaren, veel hippo’s en krokodillen gezien. Roy zegt opeens tegen mij: “die mensen daar komen me zo bekend voor”. Zij zaten ook wel naar ons te kijken, dus wij toch maar even gedag gezegd. Wat denk je... ook uit Dubbeldam 😂😂 wat is de kans.
Na de cruise een heerlijke cocktail gedronken, het leek alleen wel een vaas ipv een glas (zie foto).
Lekker gegeten en op tijd naar bed. Vandaag 5 uur en 30 minuten rijden. We gaan richting de bergen.

1. Yvonne:
    31 juli 2019
    fantastisch om telkens een beetje met jullie me te reizen vanuit Turkije.
    En te genieten van jullie prachtige foto's. Gelukkig heb Ik de IPAD bij me,want mijn mobiel heeft het begeven. Haal eruit wat erin zit. Geniet van alles en elkaar. Liefs en dikke kus allebei