Pondoro 1

27 juli 2019 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

Eigenlijk had ik gister een blog moeten schrijven, maar door alle indrukken is het er niet van gekomen.

Gister hadden we in principe een relaxt ritje 2.5 uur. Waarvan 1 uur door de bergen en 45 minuten  door safari gebied... de rest was snelweg.

Helaas zijn we ook aangehouden en moesten we omgerekend 120 euro betalen om een of andere stomme reden. Gewoon, toeristje pesten. We hebben maar betaald, want je weet niet wat dat soort gasten anders nog in petto hebben.

Het huilen stond me nader dan het lachen, voelde me gelijk heel onveilig.... maar toen reden we ons game reserve in. Allemachtig wat mooi!!! We moesten een off track weg volgen naar onze lodge. Onderweg zagen we een giraffe, zebra’s en impala’s. Nu waren we toch wel echt in Zuid-Afrika hahaha.

De Pondoro Lodge maakte alles goed, wat een oord. Aangezien we vandaag de enige gasten zijn, werden ge-upgraded naar een suite. Ongelooflijk hoe mooi, we hebben een jacuzzi op ons terras, een gigantisch bed, prachtige badkamer en dan het uitzicht uitkijkend over de rivier. Een kleine maar, bij de suite. De suites liggen buiten de schrikdraden, dus we mogen in het donker onder geen beding zelf naar het huisje lopen. Er loopt altijd iemand mee, want er kunnen leeuwen enz zitten. Ik heb toen nog even aangegeven, dat een normale kamer niet erg was. Het

Gistermiddag hadden we eerst onze lunch, vervolgens een afternoon tea. Ze hadden rekening gehouden met al mijn allergieën, er stonden aparte cupcakes voor mij en ze hadden speciaal ice tea gemaakt zonder aardbeien, hoe lief allemaal!!!!

Daarna volgde onze eerste game drive. Het was even wennen in zo’n jeep, maar al snel zaten we op ons gemak. We rijden samen met Dion en Sam. Sam is onze ranger en Dion is onze tracker. Hij houdt dus voorop de jeep, alle sporen in de gaten. Ik kon het gewoon bijna niet geloven, die gasten stappen uit die jeep en kijken echt naar de afdrukken. En verdomd na twee bochten, stonden we oog in oog met een groep leeuwinnen en hun kinderen. Onwerkelijk!

Vervolgens kwamen we nog een kudde olifanten tegen, zagen we giraffes grazen en 5 neushoorns drinken. Wat een traktatie!

Bij terugkomst, kregen we een lekker shotje en werden we verwend aan de bar met cocktails. Toen het diner. Op het terras hadden ze allemaal vuurkorven en fakkels staan. Heerlijk gegeten! Daarna nog even een drankje gedaan met de bedrijfsleider. We werden weer netjes teruggebracht. Bij elk kraakje, dat ik hoor spring ik  bijna op Roy zn nek.

We zijn vroeg gaan slapen, want vanochtend werden we om 05.15 gewekt.

Wordt vervolgd....

1. J Schenk:
    27 juli 2019
    Oh wat hebben jullie al veel gezien veel plezier verder nog💋
  2. Verony Noltee en Ben Noltee:
    28 juli 2019
    Wat een wereldreis en geweldige foto's en dan die glunderende koppies
    Ik zeg..ENJOY LIFE