Pondoro 2

28 juli 2019 - Maruleng, Zuid-Afrika

Vandaag had Roy een grote uitdaging: opstaan om 05.15. Er werd stipt om 05.15 geklopt en Roy had de deur om 05.16 open 🥳. We werden om 05.45 opgehaald, eerst even een kopje thee met wat fruit en daarna hoppa de wagen in. En toen we reden en langzaam de zon opkwam, zag ik alleen de intro van the lion king voor me en hoorde ik in mijn hoofd: “naaaaaaa zefanja babahiesdiekoe sitiegoeeeee” (mocht je het niet kennen, Google maar intro lion king 😉)

We gingen rustig op pad, maar toen kreeg onze ranger, Sam, de melding dat er wilde honden een impala hadden gedood. Dit is onwijs zeldzaam, want het territorium van 1 groep is 250.000 hectare. Wij zagen er dus twee bezig aan een stuk vlees, maar toen kwam het volgende bericht. De puppies van deze wilde honden waren gespot. We zijn er echt met een bloedgang heen gereden en zagen toen een groepje kleine wilde hondjes bij hun nest spelen. Uiterst zeldzaam, mensen die hier al 40 jaar werken, hadden het nog nooit gezien. Daarna zagen we een hyena het vlees stelen van de wilde honden..... ja het zijn dus echt die lafaards uit The Lion King 😂😂. Onderweg zijn we nog gestopt voor een lekker bakkie koffie met een borreltje en wat lekkers.

Daarna hebben we nog de groep leeuwen gevonden van gister. Deze beesten zijn zo onwijs mooi!!!

Teruggekomen bij de lodge, stond er een fantastisch ontbijt op ons te wachten. Niet gelogen 5 gangen. Roy heeft samen met de ranger een bush walk gemaakt. Dit durfde ik echt niet. Ik vind elke dag van en naar de suite al uitdaging genoeg. Dus ik koos voor een lekkere massage. Lekker samen een drankje gedaan aan de bar en toen gechillt in onze jacuzzi.

Snel weer omgekleed voor de lunch en onze tweede safari van de dag.

In de middag waren de de enige gasten in de lodge. Dit voelde wel even heel erg luxe.

Tijdens de tweede game drive gingen we opzoek naar een luipaard en een mannetjes leeuw. We vielen weer met onze neusjes in de boter.... dit keer 3 cheetah’s. Ook dit is zeldzaam, deze zijn moeilijk te vinden. We stonden lekker halverwege aan onze borrel en snackjes in de bush, toen Sam een melding kreeg dat er vlakbij een luipaard zat. De snelheid waarmee we in het donker op pad gingen, was bizar!!! Helaas niet gevonden. Bij aankomst in het hotel, lekker een drankje aan de bar gedaan. Onze gastvrouw vertelde, dat ze iets bijzonders hadden geregeld voor het diner. OMG!!! Overal lantaarns, olielampen en kamvuurtjes bij de rivier, waar ze onze tafel hadden gedekt. Romantischer wordt het niet!!!

Ons laatste nachtje ging in....

1. Cathelijne:
    28 juli 2019
    Jemig Tes!!! Fucking vet!!! Mega tof!
  2. Laura:
    28 juli 2019
    Haha ik sluit me aan bij de reactie van Cathelijne! Geniet er lekker van Tes en Roy!!
  3. Verony Noltee en Ben Noltee:
    29 juli 2019