Van safari naar Swaziland

29 juli 2019 - Mbabane, Swaziland

De laatste ochtend in Pondoro. Het voelde bij ons allebei als een steen in onze maag. Maar eerst nog onze laatste safari voor de boeg. Sam “beloofde” ons een luipaard. Het is ongelooflijk, maar we kregen 2 luipaarden en nog in actie ook. Eentje was aan het graven en een ander aan het jagen. Wat een fantastische beesten. We hebben officieel de magnificent Seven gezien; leeuw, olifant, neushoorns, buffel, luipaard, wilde hond en cheetah en alles in veelvoud. Alle mensen zeiden dat we enorm veel geluk hadden Jeetje wat is dit een fijne plek op aarde. Alles klopt, of het nou het briefje van de schoonmaakster op bed is, het eten, de fantastische bar, de tracker en ranger met bizar veel kennis, maar vooral de mensen en de bijzondere natuur. We hebben oprecht intens genoten! Bij het afscheid kregen we een dikke knuffel en werden we uitgezwaaid, noem me een jankhoofd, maar ik moest alweer bijna huilen. Ik weet eigenlijk zeker, dat dit niet de laatste keer was. @Cas en Cath, ze vroegen of we de volgende keer met z’n allen willen komen 🥳🥳.

We moesten nu echt een takkestuk rijden 5 uur en 38 minuten, maar vooral bergwegen. Wel een prachtige route, maar na een uur in de rij te hebben gestaan bij de douane van Swaziland, waren we er klaar mee. We kwamen helaas in het donker aan, maar ook dit een prachtige plek met uitzicht op de rivier.

Vandaag weer een lange rit voor de boeg, we gaan op weg naar Saint Lucia, nijlpaarden spotten!