Wijnstreek en Spier

13 augustus 2019 - Cape Winelands, Zuid-Afrika

Eergisteren  een relaxt dagje gehad. We zijn op ons gemak opgestaan.  En het kon niet uitblijven onze eerste regenachtige dag, na 3 weken mooi weer. Om de hoek was een heel leuk ontbijt tentje. Lekker gegeten en vooral heerlijke cappuccino gedronken.

Het was inmiddels 11.00 dus tijd voor ons eerste wijnhuis 😂. We kwamen aan bij Fairview een prachtige boerderij in de bergen. Snel door de mooi aangelegde tuin, naar de proefzaal gelopen.

Daar hadden ze zes barren. Je kon aanschuiven waar je wilde, voor een proeverij. Je kreeg 6 wijnen en 6 kaasjes. Hemelsssss wat een lekkernijen.

Daarna zijn we naar Tokara gereden. Dit is een exclusiever wijnhuis. Hier hadden we een reservering voor de lunch. Het eten was voortreffelijk en het uitzicht fenomenaal. Op de terugweg naar ons huisje, kwamen we een bierbrouwerij tegen Franschhoek Beer Co. Hier zijn we gestopt voor een klein bierproeverijtje. Aangezien het weer niet meezat, hebben we even een kleine tussenstop in huis gemaakt. Lekker even een serie gekeken. Toen was het inmiddels tijd voor ons diner bij Babel, in wijnhuis

Babylonstoren. Wat een geweldige plek! We hebben ons voorgenomen, om bij onze volgende trip naar ZA hier ook te slapen hahaha.

Gister heerlijk rustig wakker geworden.

Die rust werd al snel verstoord, aangezien er geen warm water meer was toen ik mijn haar had ingesopt 😂. Na de koude douche en de koffers in de auto gesleept te hebben, zijn we naar Big Dog Cafe gereden. Een klein cafeetje net buiten de drukte van Franschhoek. Ontzettend gezellig tentje met heerlijke koffie en nog meer heerlijke broodjes. Ze hadden ook een prachtige tuin, waar je honden mee naartoe mocht nemen. Dus er dartelden twee lieve hondjes rond.

Stiekem keek ik al een tijdje uit naar ons volgende bezoek, winefarm Spier. In Nederland koop ik deze wijn graag, als we eters krijgen of af en toe om onszelf te verwennen. Roy koopt de wijn iets minder graag.... prijstechnisch gezien 😂.

Na een klein ritje kwamen we aan. Het hotel is meer dan prachtig. Onze hotelkamer is onwijs ruim en we slapen aan de rivier. We zijn lekker heel het landgoed over geslenterd. We kregen bij binnenkomst een heerlijk glas wijn voor de open haard. Daarna zijn we naar roofvogel opvang gelopen. Daar worden 200/300 vogels per jaar opgevangen en 65% wordt weer teruggezet. We hebben uitleg gekregen over de vogels en waarom sommige vogels niet meer terug kunnen naar de natuur.

Na deze vogeltrip, was het tijd voor de wijnproeverij. Zooooo lekker weer. Ik had voor het eerst een wijn en chocolade proeverij. Te lekker gewoon. Daarna namen we nog een heerlijke kaasplank.

We hebben nog even een rondje gelopen, op het terrein. In de avond voortreffelijk gegeten in het restaurant en nog een drankje gedaan aan de bar.  Om vervolgens af te sluiten met een kopje thee, voor onze open haard in de kamer.

Morgen gaan we onze laatste 6 dagen doorbrengen in Kaapstad. We beginnen groots, namelijk met een helikoptervlucht over Kaapstad!